Dag 3: San Francisco / Fietstocht

17 juli 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Gisteren om 19u was mijn batterij leeg, die van Hélène had nog wat power. -:)

Nog wat TV gekeken en vlug in slaap gevallen. Vannacht om 1 u klaarwakker en ook veel lawaai buiten. Toch nog enkele uurtjes extra kunnen slapen maar om 5u opgestaan. Om 6u ging de fitness open en Hélène stond al klaar met haar sportkleding.

Het viel mij gisteren wel op dat je héél weinig politie ziet. In vergelijking met NYPD een groot verschil. Daklozen daarentegen zijn overvloedig aanwezig.

Na het ontbijt om 8u vertrokken met de beroemde “cable tram” (zie video) naar een heel ander deel van SF. Het SF zoals we het kennen met de prachtige lichtgekleurde huizen. We bezochten Lombard street, een haarspeldbochten- straat om daarna naar de plaats te wandelen waar onze gids en onze fietsen op ons wachtten. Met een groepje toeristen, waaronder ook Belgen, reden we de Golden Gate Bridge over tot in Sausalito, een prachtig peperduur kustdorpje. Van daaruit keerden we met de boot terug naar SF. We bezochten nog pier 39 met de bekende zeeleeuwen. De terugrit met de cable tram ging niet zo vlot want het was een uur aanschuiven.

1. Pa & Ma:
    18 juli 2019