Dag 5: Monterey

19 juli 2019 - Monterey, California, Verenigde Staten

Nog een anekdote van gisteren. We hadden gisterenavond niet zo’n grote honger. We zagen bij de menukaart van een bar croque monsieur staan. Dat is het, dachten we, en stapten binnen.  Heel gezellig maar we werden, weliswaar vriendelijk, onmiddellijk terug buiten gezet. In een bar (café) wordt sterke drank geserveerd. Het is niet enkel verboden onder de 21 jaar om alcohol te drinken, het is ook verboden om het te zien drinken. Ook al vroeg ik een cola, er zat nog volk te drinken.  Het is voor Amerikanen ondenkbaar en totaal onaanvaardbaar dat  je alcohol drinkt in het openbaar in het bijzijn van een minderjarige. Ik wist dat ik hier zelf ook geen alcohol mag drinken maar niet dat het zo streng was. 🙄  We zijn dan maar elders een mini hamburger gaan eten waar ze enkel frisdranken hadden. 😄

Vooraleer we vandaag SF verlaten staat er wel nog iets op het programma waar we allebei naar uitkijken.  We hebben een afspraak met mijn oude Izegemse collegevriendin Katrien Masschelein. Zij heeft een topfunctie in het Amerikaans bedrijf Ethicon. Zij reist de wereld rond voor haar werk en sinds januari woont ze hier samen met haar Britse man. Dankzij social media hebben we nog steeds contact met elkaar. Deze week zat ze duizenden kilometers hier vandaan. Ze heeft speciaal vandaag een hele vroege vlucht terug geboekt. Om 8 u zou ze landen in SF en dan een taxi nemen tot bij ons. Ze heeft hier in de buurt een restaurant geboekt om samen te gaan ontbijten.

De rit naar Monterey is niet zo lang dus we hebben ruim de tijd.

Bij aankomst in Monterey hebben we de 17 mile drive tour gedaan met de auto. Dat is een betalende route waar je 17 uitkijkpunten hebt op de Pacifische zee. Zeer mooi, zie foto’s. Daarna nog Carmel-by-the-sea bezocht, een pittoresk dorp met hier en daar sprookjeshuizen. In Californië wonen de superrijken en dat zie je overal aan de huizen. Een heel andere stijl dan in San Francisco. Soms heel kitscherig.

Morgen rijden we verder naar Santa Barbara.

1. Pa & Ma:
    19 juli 2019
    wat een toeval, dat zal een leuk weerzien zijn. Geniet ervan