Nog 1 maand

16 juni 2019

Nog 1 maand en dan start onze rondreis door West-Usa. Reeds als tiener was ik gefascineerd door "Amerika", mede door TV-series als Dalles, Dynasty, Beverly Hills 90210, Melrose Place,... Mijn bureaulade zat vol met folders over uitwisselingsprojecten. Verder dan dat, is er nooit iets gebeurd. Op mijn 21ste maakte ik dan toch voor de 1ste maal de overtocht. Ik boekte met Christophe vliegtuigtickets naar Houston. We planden een rondreis door Texas en Louisiana. Eerst moesten we een tussenlanding maken in New York en we maakten hiervan gebruik om de Big Apple te ontdekken. Daarna maakten we ook nog een rondreis door Florida. Sindsdien stond de Westkust op mijn verlanglijstje. Maar de reismicrobe verdween wat, onze dochter werd geboren. We hadden andere plannen...

Ik zag bij mijn dochter dezelfde liefde voor Amerika ontstaan door dezelfde prikkel : Amerikaanse TV-series. Ditmaal door Monk, Friends,... Stilaan begon ik erover te dromen om, wat bovenaan mijn verlanglijstje stond, samen te ontdekken met Hélène. Wij 2 samen, voordat iemand anders mijn plaats zou innemen. :-)

Binnen een maand is het dus zover.

Geen groepsreis was de vereiste van Hélène.

Niet elke dag honderden kilometers rijden was mijn vereiste.

Daarom hebben we vooral gekozen om de steden San Francisco, LA, Las Vegas uitgebreid te ontdekken en de Nationale Parken te beperken door 1 namelijk de Grand Canyon.

We proberen om elke dag een reisverslag bij te houden zodat familie en vrienden ons kunnen volgen.