Dag 6: Santa Barbara

20 juli 2019 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Via de Pacific Coast way rijden we vandaag verder naar het zuiden tot in Santa Barbara.  We passeren vandaag de Big Sur. Tot voor kort was deze weg afgesloten door een aardverschuiving in 2017. Volgens de reisgids: achter elke bocht een wauwmoment.

We zijn benieuwd. Maar eerst nog ontbijten.

Na een rit van 400 km (8,5 uur) langs adembenemende landschappen, woeste klippen, stille baaien, uitstekende rotsen, surfstranden, zeeolifantenstrand, verscholen state parks en pittoreske kustdorpjes zijn we aangekomen in Santa Barbara. We hebben veel meer gezien dan de foto’s dat we hebben kunnen nemen.

We zijn van mistig kil weer naar een prachtig 26 gr gereden. Onze lange broek en trui kan terug in de valies.

Deze avond nog Santa Barbara bezocht waar alle huizen wit zijn zonder het kitscherige. Ze noemen het hier een Spaanse stijl. En voor het eerst zien we ook overal de palmbomen.

Morgen rijden we naar Los Angeles waar we 3 nachten verblijven.