Dag 8: Hollywood / Venice Beach / Los Angeles

23 juli 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Deze morgen werden we opgepikt door een chauffeur met een minibusje. We bleken de enige toeristen te zijn. Dus hadden we een privéchauffeur en gids voor een 6-tal uur. 👍 In vergelijking met gisteren was het véél drukker op de weg maar veel rustiger bij de bezienswaardigheden. Parking vinden ging dus vandaag een stuk beter zijn.😏 Maar toch blij dat ik zelf niet moest rijden en het was een hele enthousiaste Mexicaanse gids die hier al 40 jaar woonde. Politiek leeft hier enorm, overal zie je wel iets over Trump. Als je TV kijkt dan is het 24 uur aan een stuk over de verkiezingen in 2020. Dus ik wist niet direct of ik iets over Trump kon vragen.(Mexicaanse muur weetjewel) Toch geprobeerd en hij bleef eerst neutraal. Maar toch vertelde hij dat de economie nog nooit zo goed is geweest, de werkloosheid nog nooit zo laag en de kans heel groot is dat hij herverkozen wordt. Maar 1 man zou nooit zoveel macht mogen hebben. Wij vinden het fascinerend om de meningen hierover te horen.  Want ook door 1 tweet heeft hij invloed op onze economie.

Maar verder naar het verloop van de dag. We kregen eerst heel veel uitleg over de Walk of Fame in Hollywood. Hij dropte ons  ter plaatse af en op een afgesproken uur pikte hij ons terug op. Tijd om foto’s te nemen. De straat was afgezet voor een filmpremière aan het Dolby Theatre waar de Oscars plaatsvinden. Mensen waren er al aan het kamperen. Moet wel belangrijk zijn?? Blijkt dat morgennamiddag om 17u30 Brad Pitt en Leonardi Di Caprio hier op de rode loper passeren.🙄 Is helemaal niet ver van ons hotel 😃 maar nu al hier staan wachten is een brug te ver.

Volgende stop: de berg met de letters  Hollywood. Blijkbaar kan je deze niet van dichtbij bekijken maar wel via  Griffith Observatory. We hadden pech want de maandag is dat gesloten. Onze gids wist dit en reed naar een straat waar deze ook zichtbaar zijn. Fotootje en terug door.

Daarna naar Venice Beach. We hadden daar gisteren al gepasseerd en gezien dat het een hele gore buurt is. Onze gids wou ons daar maar 30 minuten droppen, niet langer en terecht. Je ziet er alleen maar wierdo’s, skaters, doelloze jongeren en drugsverslaafden.  Je rook er overal de wiet. Al vlug bedelaars voor een penny.  Je moet het gezien hebben want dat is ook LA. Onze gids was niet trots op deze buurt die in de jaren 70 - 80 heel populair was. En de politie laat het wat begaan.

Met de glimlach zette hij ons af aan de Santa Monica Pier. Totaal andere wereld. We hebben er Taco’s gegeten en genoten van een goochelshow waar Hélène aan mocht deelnemen. 😀 Natuurlijk niet zonder de gebruikelijke tip.

Vervolgens zijn we door de villawijk van Beverly Hills gereden waar hij ons ronduit vertelde wie er overal gewoond heeft. Elvis Presley, Michael Jackson, Ben Affleck,... Het is trouwens verboden om uit te stappen. Dus enkel foto’s genomen vanuit het busje.

Daarna heeft hij ons afgezet aan Rodeo Drive, winkelstraat met de dure bekende merken. Het is vooral rondkijken naar de mensen met een zak in de hand want dat zijn de superrijken (meestal van Midden-Oosten) en naar de sjieke auto’s of er niemand “famous” inzit.😀 Na 20 minuten hadden we het wel gezien.

Nu terug in het hotel, uitrusten aan het zwembad. ☀️ Terwijl het in de rest van de wereld uitzonderlijk warm is, is het hier uitzonderlijk fris. 26 graden en dat zijn ze hier niet gewoon. Wij zijn er tevreden mee.

1. Marleen Jose:
    23 juli 2019
    Delphine het is heel leuk om dat allemaal te zien en die foto.s zeer mooie 😀
  2. Pa & Ma:
    Jullie waanden zich BV zeker LA bezoeken met een privéchauffeur. 😎😎
  3. Delphine en Hélène:
    23 juli 2019
    Nee hoor daar was onze auto niet sjiek genoeg voor en zien wij er veel te simpel ui